できると思うことから始めよう

自分を変えるための取り組みの記録

お腹の調子が悪い Day25

どうも昨日からおなかの調子が悪いです。
ストレス?まだ何も起こっていないのに?
悪い方に考えすぎて勝手に体調を崩す自分を変えたいです。

3月のルールと昨日(2022/3/26)の結果

<ルール>

1.23時には布団に入る

2.6時に起きる

<昨日の結果>

・24:30に就寝、7:00に起床しました。
・約1時間の運動を行いました。

昨日も夜お腹が痛くて、なかなか寝ることができませんでした。
昨日はちょっとした物音も怖く感じて、少しナーバスになっているなぁと思います。
今朝もまだお腹の調子が悪く、過敏性腸症候群再発?と恐怖です。

対策

来月から認知行動療法を試してみようかなと思っています。

良かったこと

・たくさん運動できました。

昨日の夕方までは体の調子が良かったので、いつもより多めに運動できました。

気持ちの変化

また働き始めることを考えると少し恐怖を感じます。
どうしたら普通の人みたいに働けるのかな。

 

本日も読んでいただきありがとうございました!

 

My stomach hasn't felt good since yesterday.
Is this caused by stress? Even though nothing has happened yet.
I want to change myself, who always think negatively and become sick.

Rules of this month and yesterday's results

<Rules>

1. go to bed by 23:00
2. get up by 6:00

<Yesterday's results>

・I went to bed at 24:30 and got up at 7:00.
・I took exercise for about 1hour.

I had a stomachache yesterday and couldn't sleep easily.
Yesterday, I felt fear of faint sounds and thought I was getting a little nervous.
I still have a stomachache, so I'm worried if irritable bowel syndrome (IBS) recured.

Measures

I think I will try cognitive behavioral therapy from next month.

Good things

・I was able to exercise a lot.

My physical condition was well until yesterday afternoon, so I was able to exercise more than usual. 

Changes in feelings

I felt a little scared when I think about starting work again.
How can I work like ordinary people?
Maybe it's difficult for me to work for a company anymore.
What should I do to live...?

Thank you for reading! Have a nice day!

I would be grateful if you give me comments.
Please tell me if my English is wrong. I will rewrite it.