できると思うことから始めよう

自分を変えるための取り組みの記録

ネガティブなりにできることは増えた Day26

特に何も起こっていないのに早朝に目が覚めたり腹痛が続いているこの数日、まだ仕事を始めるための一歩は踏み出せていないけれど、運動したり部屋の掃除したりできることは増えてきました。
前までは落ち込んだり気になることがあると何もできなかったけれど、今はこういう精神状態でもとりあえず動くことはできているのでその点は良かったかもしれません。

3月のルールと昨日(2022/3/27)の結果

<ルール>

1.23時には布団に入る

2.6時に起きる

<昨日の結果>

・23:00に就寝、4:30に起床しました。
・約1時間の運動を行いました。

今日もまだ腹痛がありました。
軽い頭痛もありましたが、そちらは頭痛薬を飲んだらすぐに収まりました。

対策

もう少し様子を見ますが、もしかしたら過敏性腸症候群が再発したかもしれません。
しばらく治らなかったらまた病院に行きたいと思います。

良かったこと

・運動できたし、ブログもかけました。

今日は少し気分が落ち込んでいたし頭痛もあったけど、運動に加えて、こうしてブログを書くこともできました。
この先もこういった行動ができるようにしていきたいです。

気持ちの変化

次に何をすべきかは分かっているのに行動に移せない。
残念ながらこういったところはまだ何も変わっていません。
何も起きていないのに勝手に想像した恐怖で動けない。
解決するためには「やってみたけど何もなかった」という実績を積んでいくしかないのかなと思っています。

 

本日も読んでいただきありがとうございました!

 

In the last few days when I woke up early morning or had stomachaches without any reason, I couldn't do anything to get my new job, but there were more things I could do such as cleaning my room and exercising than used to be.

Rules of this month and yesterday's results

<Rules>

1. go to bed by 23:00
2. get up by 6:00

<Yesterday's results>

・I went to bed at 23:00 and got up at 4:30.
・I took exercise for about 1hour.

I still have a stomachache.
I had a slight headache this morning, but it got better as soon as I took medicine.

Measures

I will see how it goes for a while, but perhaps IBS has recurred.
If it doesn't get well, I will go to the hospital.

Good things

・I was able to exercise and write a blog.

I was a little depressed today and had a headache, but I was able to take exercise and write a blog like this.
I want to take this type of action in the future too.

Changes in feelings

I know what should I do next, but I can't take action.
Unfortunately, nothing has changed in this part.
Nothing has happened yet, but I can't start anything.
I'm thinking that the only thing I can do to solve this problem is to accumulate experiences of nothing happening that I am worried about if I try something.

Thank you for reading! Have a nice day!

I would be grateful if you give me comments.
Please tell me if my English is wrong. I will rewrite it.