できると思うことから始めよう

自分を変えるための取り組みの記録

たまには少し無理をしてもいいかも Day22

寝起きの頭痛は枕があっていないせいかと思って、昨日はタオルを畳んで枕にして寝てみました。
そのためか分からないですが、今朝は頭痛もなくすっきりと起きることができました。

3月のルールと昨日(2022/3/23)の結果

<ルール>

1.23時には布団に入る

2.6時に起きる

<昨日の結果>

・24:30就寝、7:00に起床しました。
・約1時間の運動を行いました。

昨日はつい夜更かししてしまいました。
それでも7時には起きることができたのが良かったです。

対策

頭痛対策としてしばらくタオルを枕にして様子を見てみようと思います。

良かったこと

・部屋の掃除をたくさんすることができました。
・ブログを1記事書くことができました。

昨日は朝から家中の掃除をすることができた上に、別ブログの記事もアップできていろいろ上手くいった一日でした。

気持ちの変化

昨日は頭痛がありながらも、少し無理をして動いた結果多くのことができました。
前までは一日中寝てしまうような頭痛だったけど、またできなかったと落ち込むよりもできる範囲でやってみようと動いた結果、頭痛もなくなり気持ちもすっきりしました。
たまには少し無理をするのもいいかなと思えました。

 

本日も読んでいただきありがとうございました!

 

I used a folded towel as a pillow yesterday because I had thought the headache in the morning might have been caused by a pillow.
I'm not sure whether it worked, but I was able to wake up without any headaches.

Rules of this month and yesterday's results

<Rules>

1. go to bed by 23:00
2. get up by 6:00

<Yesterday's results>

・I went to bed at 24:30 and got up at 7:00.
・I took exercise for about 1hour.

I stayed up late last night, but it was good for me to be able to get up at 7o'clock.

Measures

I'll use a towel as a pillow for a while to check and see if it gets rid of headaches.

Good things

・I cleaned the whole house.
・I wrote an article for a blog.

Yesterday was a good day because I was able to clean the whole house from the morning and posted a blog on another blog.

Changes in feelings

I had a headache yesterday, but I tried to work and I was able to do a lot of things.
I used to take a day off because of a headache.
However, yesterday, I wanted to do as much as I could rather than got depressed because I couldn't do anything.
I thought sometimes it would be good to overtax myself.

 

Thank you for reading! Have a nice day!

I would be grateful if you give me comments.
Please tell me if my English is wrong. I will rewrite it.