できると思うことから始めよう

自分を変えるための取り組みの記録

散歩で気分転換できた  Day29

昨日は少し長めの散歩に行ってきました。
暖かく天気も良かったので、良い気分転換になりました。
そのおかげか、少し気分も上がってきました。

3月のルールと昨日(2022/3/30)の結果

<ルール>

1.23時には布団に入る

2.6時に起きる

<昨日の結果>

・23:00就寝、6:00起床でした。
・1時間程度の散歩を行いました。

ポジティブな気持ちになるためには、日光にあたることと身体を動かすことが重要だと思ったので、天気も良かったし外に出ようと思って散歩に行ってきました。
ただ、私は紫外線アレルギーでもあるので、肌の露出には十分気を付けなければいけません。
また、日光で片頭痛を起こすこともあるので、外出時はサングラスをかけています。

良かったこと

・散歩をして良い気分転換をすることができました。

これからもたまに時間を作って散歩をしていきたいと思います。

気持ちの変化

気分転換できたおかげか、ネガティブなことを考える時間がほとんどありませんでした。
まだ寝る前にはネガティブモードに突入してしまうことがあるので、寝る前の時間の過ごし方は引き続き工夫していきたいです。

 

本日も読んでいただきありがとうございました!

 

I went for a little long walk yesterday.
It was warm and sunny, so it was a nice change of pace.

Rules of this month and yesterday's results

<Rules>

1. go to bed by 23:00
2. get up by 6:00

<Yesterday's results>

・I went to bed at 23:00 and got up at 6:00.
・I took a walk for about 1 hour.

To become positive feelings, it was important to soak up the sun and move my body, so I went for a walk yesterday.

However, I have an allergy to UV light, I had to be careful not to expose my skin.
In addition, I always wear sunglasses when I go out because sunlight can cause migraine.

Good things

・Taking a walk made me feel refreshed.

I'd like to take a walk regularly.

Changes in feelings

Thanks to taking a walk and feeling refreshed, I didn't think negative things very much.
I sometimes still think negative things before going to bed, I want to find a way to deal with it.

Thank you for reading! Have a nice day!

I would be grateful if you give me comments.
Please tell me if my English is wrong. I will rewrite it.